Günün Özlü Sözü

25 Şubat 2013 Pazartesi

ENFES ZAMBAK PASTA

Ben denedim ,sıra sizde :)))
Özel bir gününüz yada bir davetiniz varsa hatta bir dostunuza ,yakınınıza ne alacağım diye düşünmektense mutfağa giriyorsunuz ve kolları sıvıyorsunuz ,hadi bakalım bayanlar hepinize kolay gelsin.....

MALZEMELER :

Ben hazır pasta tabanı kullandım ,sizede aynı şekilde tavsiye ederim ,hem çok pratik hemde ekonomik :)

Krema için gerekenler:
1 su bardağı süt
1 su bardağı tozşeker
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
200gr.tereyağı
1 paket vanilya
Hazırlanışı:
süt + şeker + karıştır ve hafif ılıt (şekerin erimesi için,biberon maması kıvamında olmalı) ocaktan al.
Yumurtayı ekle çırp ve unu da karıştırıp tekrar ocağa al..
Muhallebi gibi pişir ve iyice soğuduktan sonra oda sıcaklığında ki tereyağını ve vanilyayı ekleyip 10-15 dakika boyunca mixerin yüksek devrinde çırp.Hacmi iki katına çıkmalı..
Buzdolabına kaldır...
 Zambak:
Çiçeğin yapımı da son derece basit ve benim gibi şeker hamuru temin edemeyenler için ideal bir pasta süsü...
gerekli malzemeler:
2 yumurta
yarım su bardağı tozşeker
yarım su bardağı un
1 paket vanilya
1 çimdik tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
üzeri için pudra şekeri ve limon kabuğu..

Afiyet olsun!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder